Okna coraz ważniejszym elementem wystroju wnętrz

Coraz lepsza sytuacja w budownictwie sprzyja producentom okien. Choć są one wciąż traktowane głównie jako materiał budowlany, to coraz więcej osób zwraca na uwagę na ich design i dopasowuje je do aranżacji domu. Dlatego producenci podążają za najnowszymi trendami w architekturze. Okna przepuszczają więcej światła, a jako element inteligentnego domu są również zdalnie sterowane za pomocą urządzeń mobilnych.

Dane GUS wskazują, że w pierwszym kwartale tego roku oddano do użytkowania ponad 37 tys. mieszkań, blisko 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O 10 proc. wzrosła liczba lokali, na których budowę wydano pozwolenia, a o 8 proc. liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto. Dobra sytuacja w sektorze budowlanym przekłada się na kondycję rynku okien.

W tym roku sytuacja okien w Polsce i Europie wygląda nadzwyczaj dobrze. Wszystkie firmy notują wzrosty rzędu kilkunastu procent. Oknoplast po czterech miesiącach ma około 30 proc. wzrostu. W zasadzie na każdym z dziesięciu rynków, na których działamy, w tym czterech największych – Polska, Niemcy, Włochy, Francja, mamy spore wzrosty – mówi agencji Newseria Biznes Mikołaj Placek, prezes firmy Oknoplast.

W ubiegłym roku w Polsce wyprodukowano 13 mln okien, co oznacza 4,5 proc. wzrost względem 2014 roku (dane Centrum Analiz Branżowych). W dużej mierze to zasługa eksportu – na zagraniczne rynki trafia ok. 60–70 proc. produkcji. W firmie Oknoplast eksport odpowiada za 70 proc. przychodów, a cztery kluczowe rynki generują blisko 80 proc. sprzedaży.

Okna w dużej części w Europie są wciąż traktowane jako materiał budowlany. Staramy się to zmienić, projektując okna ładne, designerskie, dopasowane do wnętrz. Ostatnio wprowadziliśmy nowy produkt, kwadratowe okno Pixel, które dodatkowo wpuszcza do pomieszczenia do 22 proc. więcej światła – wskazuje Mikołaj Placek.

Klienci coraz częściej przykładają wagę do designu okien, dopasowują je do bryły domu, zwracają uwagę na ich wielkość, funkcję i rozmieszczenie. Przekłada się to na wydatki. Za dobrej jakości okna jesteśmy w stanie zapłacić więcej.

Polski klient jest coraz bardziej świadomy, więc coraz więcej wydaje na okna. W naszej firmie rząd wielkości oscyluje od 8 do 12 tys. zł. Klient przywiązuje wagę do jakości i designu, ale również do termoizolacji – wskazuje prezes Oknoplastu.

Jak podkreśla Mikołaj Placek, firma stara się podążać za najnowszymi trendami w architekturze. Popularnością cieszą się domy o prostej bryle, jasne, a budownictwo idzie w kierunku energooszczędności. Duże przeszklenia pomagają utrzymać wyższą temperaturę, zapewniają oświetlenie przez większą część doby. Co więcej, dzienne światło może zostać przekształcone w energię elektryczną. Taki trend powinien się utrzymywać.

Architekci projektują budynki z bardzo dużymi przeszkleniami, dlatego i my idziemy w tym kierunku. Drugim elementem są kwestie związane z inteligentnymi domami, czyli wszelkiego rodzaju elektronika w oknie, np. wietrzenie czy otwieranie okien za pomocą urządzeń mobilnych, np. smartfona – tłumaczy Mikołaj Placek.

Previous Firmy zaciągają coraz więcej kredytów. Ich koszt może być niższy nawet o 40 proc
Next Pół miliarda złotych ma zachęcić fundusze inwestycyjne do wspierania innowacyjnych projektów technologicznych

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów

Wiadomości 0 Comments

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

Wiadomości 0 Comments

Leasing popularniejszy od kredytu bankowego wśród małych i średnich firm

70 proc. nowych samochodów w Polsce kupowanych jest w leasingu. Z tego mniej więcej połowę kupują mikro-, małe i średnie firmy, które zaczęły doceniać zalety tego narzędzia finansowania. Ten segment klientów staje się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź