Media społecznościowe to nie tylko rozrywka

Social media stopniowo zmieniają swój charakter. Facebook przestaje być jedynie platformą do komunikacji między znajomymi. Nowe funkcje wspierają proces ubiegania się o pracę i kontakt z pracodawcą – podkreśla Joanna Jałowiec, redaktor naczelna PRoto.pl. Serwisy intensyfikują także walkę z fałszywymi informacjami. W lutym Google oficjalnie wprowadził Fact-Checking, narzędzie pozwalające weryfikować pojawiające się newsy.

– Redakcja oksfordzkiego słownika uznała, że słowem 2016 roku jest wyrażenie „post-prawda”. Problem dotyczy nie tylko świata mediów czy polityki, lecz także uderza w takie firmy jak Google. W lutym gigant z Mountain View zaprezentował oficjalnie Fact-Checking, narzędzie, które ma służyć do oddzielania wiarygodnych treści od tych, które opierają się na dezinformacji i plotce – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Jałowiec, redaktor naczelna portalu PRoto.pl.

Wyrażenie „post-prawda” było w 2015 roku używane ok. 2 tys. proc. częściej niż jeszcze w 2014 roku. W sieci suche fakty mają drugorzędne znaczenie, istotne staje się odwoływanie do emocji i przekonań. Wprowadzenie Fact-Checking Google zapowiedział już w październiku. W ubiegłym miesiącu narzędzie to zaczęło oficjalnie działać.

– Koncern zapowiedział, że będzie weryfikować treści, które pojawiają się w internecie i natychmiast usuwać artykuły, które okażą się fałszywe. Google działa w Funduszu Inicjatyw Cyfrowych, które wspierają różne projekty mające jak najlepiej weryfikować treści przed publikacją. Właśnie w tym zakresie gigant wsparł ostatnio m.in. włoskich naukowców, którzy opracowali specjalną aplikację służącą do oddzielania treści fałszywych od prawdziwych – tłumaczy Joanna Jałowiec.

Luty był też kolejnym miesiącem zmian w mediach społecznościowych. Facebook przestaje być platformą służącą głównie do komunikacji między znajomymi czy promocji firm. Wprowadzane udogodnienia pozwalają na grupowe rozmowy, a dzięki aplikacji Marketplace Facebook zaczyna działać podobnie do Allegro i innych serwisów ogłoszeniowych. Nowe ułatwienie, które właśnie zostało wprowadzone, ma też wspomagać kontakt między pracodawcą a potencjalnym pracownikiem i usprawnić proces aplikacji o pracę.

– Nowe funkcje mają ułatwić kontakt. Pracodawcy będą mogli np. przeglądać zgłoszenia i komunikować się z kandydatami poprzez Messengera. Jeśli użytkownicy będą zainteresowani jakąś ofertą, wystarczy, że w nią klikną i będą mogli aplikować na dane stanowisko. Funkcja jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie, ale myślę, że kiedy dotrze do Europy, spotka się z dużym zainteresowaniem marek – przekonuje redaktor naczelna PRoto.pl.

Zmiany wprowadza także Instagram. Portal, z którego korzysta ok. 600 mln użytkowników, wprowadza galerie zdjęć, czyli możliwość dodawania do jednego posta wielu materiałów jednocześnie, do 10 zdjęć lub filmów. To opcja znana choćby z Facebooka, a na Instagramie dotychczas dostępna jedynie dla części reklamodawców. Aplikacja jest dostępna mobilnie na Androida oraz na iOS.

– Specjaliści twierdzą, że funkcja albumu na Instagramie pozwoli na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Będzie można w łatwy i przejrzysty sposób zaprezentować np. przepis na jakąś potrawę czy instrukcję wykonania danego działania. Opcja pomoże tym samym promować się na Instagramie reklamodawcom, a także działać influencerom, którzy bardzo często zamieszczają na swoich kanałach poradnikowe treści – ocenia Joanna Jałowiec.

Previous Rośnie zainteresowanie usługami outsourcingowymi w Polsce
Next Eksport w tym roku może wzrosnąć o 8 proc

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Poczta Polska walczy o klientów wśród sprzedawców internetowych. Spółka chce do 2020 r. podwoić przychody na rynku paczkowym

Dla sprzedających przez internet Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, obejmującą dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. Ma to wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 roku

Wiadomości 0 Comments

Firmy szukają oszczędności. Zamiast zwalniać, będą zmieniać procesy zakupowe

Spadające bezrobocie, podwyżki płac i narastające problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników sprawiają, że w Polsce kształtuje się rynek pracownika. Przedsiębiorstwa nie mogą optymalizować kosztów związanych z zatrudnieniem, dlatego muszą szukać oszczędności gdzie indziej. Duży potencjał

Wiadomości 0 Comments

Leasing samochodów osobowych wart jest ok. 15–16 mld zł rocznie

Rynek leasingu samochodów osobowych od dłuższego czasu rozwija się dynamicznie, a prognozy zakładają utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu w kolejnych kwartałach. Branża z uwagą przygląda się sektorowi bankowemu, gdzie spodziewane przetasowania w strukturach dużych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź