Sukces w biznesie zależy od odwagi i kreatywności
Bez wiary we własne możliwości i kreatywność nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie – przekonuje Robert Zagożdżon, przedsiębiorca i coach. Należy również żyć w zgodzie ze sobą i wciąż się rozwijać. Najczęściej na przeszkodzie stoi przekonanie o własnej niemocy i trudnościach, jakie trzeba przezwyciężyć. Tymczasem lokalne ograniczenia nie muszą stanowić problemu, jeśli wyznaczy się cel i będzie do niego cierpliwie zmierzać.
– Zrozumienie siebie samego jest podstawą. Jeżeli zrozumiemy świat, w którym żyjemy, łatwiej będzie się nam w nim poruszać i znaleźć coś, co spowoduje, że osiągniemy sukces. To najważniejsza zasada w drodze do sukcesu. Drugą jest bycie kreatywnym. Trzeba wierzyć w siebie i iść za swoimi wizjami, bo wtedy człowiek ma szansę wytworzyć coś nowego, a nie tylko naśladować – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zagożdżon, biznesmen i coach, właściciel spółki Energia dla Firm, nagrodzony podczas gali Osobowości i Sukcesy. – Jeśli mamy stworzyć biznes, to powinien być wielki. Należy rozszerzać swoją wizję, i to jest trzecia ważna zasada.
Zdaniem coacha największe przeszkody na drodze do sukcesu stawiamy sobie sami. Przekonanie o własnej niemocy i wyszukiwanie złych stron każdego przedsięwzięcia może być samospełniającą się przepowiednią. Odwaga i poczucie, że można stworzyć biznes, który znajdzie swoje miejsce na rynku, pozwalają odnieść sukces. Choć ważne jest, by dobrze poznać rynek i zbadać jego potrzeby, to wiara we własne możliwości stanowi istotny czynnik.
– Tym, co pomaga i jednocześnie najbardziej przeszkadza, jest ego, świat, który sami wytworzyliśmy. Bo to właśnie on stoi na drodze, żeby wytworzyć ten nowy, pożądany i oczekiwany świat – wskazuje Zagożdżon.
Przy tworzeniu biznesu należy jasno wyznaczyć cel i konsekwentnie do niego zmierzać. Jak podkreśla Zagożdżon, często spotyka się z przekonaniem, że na drodze do sukcesu stoją lokalne uwarunkowania i rynek. Należy jednak poznać potrzeby konsumentów i zaufać intuicji, a biznesowe dane uzupełniać o swoje przeczucia.
– Często spotykam się z alibi związanym z lokalnymi ograniczeniami. Coś takiego jak rynek jednak po prostu nie istnieje. Istnieją natomiast potrzeby pojedynczego człowieka i to na nich można się skupić – przekonuje Robert Zagożdżon.
Sam przedsiębiorca stara się łączyć wszystkie aspekty życia i powtarza, że nie buduje produktów, a ludzi. Pozwoliło mu to na osiągnięcie sukcesu w biznesie. W ciągu trzech lat stworzył od podstaw międzynarodową grupę firm, których wartość szacuje się na ponad 100 mln euro. Najbardziej znana w Polsce to Energia dla Firm SA.
Może to Ci się spodoba
Rekompensata za odwołany lub opóźniony lot należy się także pasażerom tanich linii i czarterów
Niezależnie od tego, czy podróżujemy samolotem rejsowym, niskobudżetowym czy czarterowym, w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu przysługuje nam od linii lotniczych taka sama rekompensata. W zależności od odległości, przy opóźnieniu powyżej
Media społecznościowe to nie tylko rozrywka
Social media stopniowo zmieniają swój charakter. Facebook przestaje być jedynie platformą do komunikacji między znajomymi. Nowe funkcje wspierają proces ubiegania się o pracę i kontakt z pracodawcą – podkreśla Joanna Jałowiec, redaktor naczelna
Rząd Szwajcarii rozważa przedłużenie wsparcia dla polskich organizacji pozarządowych i samorządowych
W ciągu pięciu lat w ramach Szwajcarskiego Grantu Blokowego przeznaczonego dla organizacji pozarządowych i samorządowych na lokalne inicjatywy trafiło przeszło 90 mln zł. Teraz prowadzone są rozmowy z rządem Szwajcarii na temat kontynuacji tego
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!