Pozycjonowanie w Niemczech – czy warto?

Pozycjonowanie w Niemczech – czy warto?

Google to wyszukiwarka, która jest zdecydowanym liderem rynku nie tylko w Polsce, ale również w wielu krajach w Europie i na innych kontynentach. To powoduje, że dzięki niej można dotrzeć do klientów z poszczególnych państw poprzez pozycjonowanie. Jak wygląda ta kwestia w Niemczech? Czy kampania SEO jest w tym kraju skutecznym sposobem na dotarcie do internautów?

Internet i Google w Niemczech

Według danych gs.statcounter.com wyszukiwarka Google ma na rynku niemieckim przeszło 90 proc. udziału. Tyle również wynosi odsetek mieszkańców tego kraju, którzy korzystają z internetu. Liczba kupujących online szacowana jest na około 66 mln osób. To powoduje, że rynek niemiecki jest atrakcyjnym kierunkiem ekspansji dla polskich marek z branży e-commerce i nie przypadkiem jest on najczęściej wybieranym. Co więcej, jest on 5. na świecie pod względem wartości. W 2019 roku jeden kupujący online w Niemczech wydał średnio blisko 1500 euro. Nie ma co ukrywać, że to bardzo atrakcyjny rynek, na którym można osiągnąć dobre wyniki, o ile uda się dotrzeć do klientów. Niemcy nie widzą przeciwwskazań w zamawianiu produktów z wysyłką z innych krajów – wprost przeciwnie – należą do narodów, które robią to najchętniej w Europie. Sposobem na zaprezentowanie oferty klientom niemieckojęzycznym może być pozycjonowanie w Google. O czym należy pamiętać?

Kampania SEO w Niemczech

Witryna, która ma osiągnąć widoczność w Google na słowa kluczowe, na których nam najbardziej zależy musi być odpowiednio zoptymalizowana. Najpierw należy jednak zainwestować w domenę z rozszerzeniem .de. Po pierwsze: jest to niezbędne, jeśli chcemy pozycjonować się w google.de, a po drugie: będzie to mieć wpływ na lepszą konwersję. Nie każdemu klientowi z Niemiec będzie odpowiadać zakup ze sklepu z rozszerzeniem .pl – nawet jeśli znajdzie taką witrynę w wynikach Google, to może ją pominąć.

Skoro mamy już adres, to powinniśmy zainwestować w odpowiedni hosting. Serwer nie musi koniecznie znajdować się w Niemczech – maszyna może być fizycznie położona w kraju sąsiednim i w dalszym ciągu wszystko powinno być w porządku. Chodzi tutaj o to, aby odległa lokalizacja maszyny nie wpływała na wolniejsze ładowanie się strony, ale to można sprawdzić dopiero na podstawie przeprowadzonych testów.

Następnie powinniśmy zadbać o content – do ustalenia najważniejszych fraz możemy wykorzystać choćby planer słów kluczowych Google Ads, Ubersuggest czy KeywordTool.io. Treści w witrynie powinny być zoptymalizowane pod te frazy – należy je wykorzystać w tagu <title> strony, w nagłówkach, w treści opisów i artykułów, a także w nazwach i opisach plików graficznych.

Kolejnym krokiem jest odpowiedni link building. Bazę wydawców na rynek niemiecki znajdziemy pod adresem: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html. Można wybrać serwisy, które mają takie parametry SEO, jakich oczekujemy, m.in. pod względem wskaźników Trust Flow i Domain Authority. Na rynku niemieckim jak najbardziej można korzystać również z innych sposobów na pozyskanie odnośników. Mogą to być m.in. fora i katalogi, a nawet istnieje niemiecki system wymiany linkami, ale to nie jest dobry sposób na pozyskanie wartościowych odnośników.

Kwestie niezbędne, o których należy pamiętać, to o oczywiście zadbanie o szybkie ładowanie się strony. Witryna musi być również zabezpieczona certyfikatem SSL. Duże znaczenie ma także zapewnienie odpowiedniej nawigacji w serwisie – z jednej strony spełniającej oczekiwania użytkownika, a z drugiej umożliwiającej dotarcie robotowi Google do każdej istotnej podstrony serwisu.

SEO w Niemczech – podsumowanie

Rynek niemiecki jest najczęściej wybieranym, jeśli chodzi o ekspansję polskich marek e-commerce i oczywiście jak najbardziej ma to uzasadnienie. Google cieszy się w Niemczech niemniejszym zainteresowaniem niż w Polsce, dlatego pozycjonowanie może być skutecznym sposobem na dotarcie do klientów z tego kraju.

Previous Polski rynek atrakcyjny dla zagranicznych marek
Next Wpływ pandemii covid-19 na rynek usług pożyczek online

Może to Ci się spodoba

Inwestowanie 0 Comments

Zakłady bukmacherskie spodziewają się dynamicznych wzrostów w internecie

Kilka podmiotów ubiega się o zezwolenie na prowadzenie w Polsce legalnych zakładów bukmacherskich. Firma Totolotek spodziewa się zaostrzonej konkurencji na rynku. Operator stawia na rozwój kanałów online i mobile, bo te będą dynamicznie

Inwestowanie 0 Comments

Niewielkie samoloty coraz popularniejsze. W Polsce rozwija się infrastruktura dla małego lotnictwa

Małe lotnictwo zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Wciąż jednak standardy potrzebnej do latania infrastruktury, lądowisk i hangarów, pozostawiają wiele do życzenia. – Zorganizowanie lądowiska nie jest wielką inwestycją – zapewnia prezes Celier

Inwestowanie 0 Comments

GDDKiA i chiński Covec, reprezentowany przez dr Joannę Łagowską, zakończyły spór o A2

Po sześciu latach sądowego sporu GDDKiA i chińskie konsorcjum na czele z Covec, reprezentowane przez dr Joannę Łagowską z kancelarii K&L Gates, wypracowały polubowne porozumienie. Postępowanie, które dotyczyło dwóch niedokończonych przez Chińczyków odcinków autostrady A2,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź