Analiza Forex: XAU/USD
Kolejny spokojny dzień za nami. Wtorek przyniósł dalsze osuwanie się indeksów giełdowych. Na sile tracił dolar amerykański, kosztem euro oraz jena. Wyraźne spadki zagościły też na rynku metali.
Po dość zmiennym, ubiegłym tygodniu, rynki ciągle nabierają energii. Nie sprzyja to dużej zmienności. Kończący się sezon wyników nie daje powodów do wzrostów na amerykańskich parkietach. Publikowane dane – jak choćby te o sytuacji w przemyśle niemieckim i brytyjskim – były całkiem dobre. Nie wystarczyło to jednak do rozruszania rynków finansowych. Kolejnym ważnym wydarzeniem w tym tygodniu będzie dopiero czwartkowe zakończenie posiedzenia BoJ – czy znajdzie to odzwierciedlenie w zachowaniu jena?
Słabe nastroje przeniosły się szybko na parkiety azjatyckie, gdzie japoński indeks Nikkei stracił na zamknięciu 4%. Gorszego rozpoczęcia można więc spodziewać się i w Europie. Znaczących publikacji makroekonomicznych, mogących wpływać na rynki, dziś nie będzie. Trzeba więc dostroić się do rynkowej atmosfery i wyszukiwać okazji do handlu.
Spadki na rynkach metali niebezpiecznie pchają złoto w dół. Próba korekcyjnego odbicia w górę dobiegła prawdopodobnie końca. Złoto może teraz zejść w okolice poziomu 1200. Tam dopiero można się spodziewać akcji obronnej byków. Oporu należy szukać poniżej 1350 i dopiero mocne pokonanie tej wysokości, pozwoli myśleć o trendzie bocznym.
Sylwester Majewski
Forex-Desk
Może to Ci się spodoba
GBP/USD: Funt odrobił połowę spadków
Rosnący od kilku dni optymizm podtrzymany został również i w środę. Nieco lepsze dane z Niemiec oraz z Chin popchnęły rynki giełdowe ponownie w górę. Zyskiwało też euro. RPP obniżyła
Z technicznego punktu widzenia
Pary jenowe w ostatnich trzech miesiącach znajdują się w silnym trendzie wzrostowym. USD/JPY od początku sierpnia wzrósł z poziomu 101.48 do 118.97. Na parze EUR/JPY wyraźny ruch wzrostowy utrzymuje się
Kanadyjczyk przed danymi
O godz. 14:30 zostaną opublikowane dość ważne dane z Kanady. To czerwcowa sprzedaż detaliczna, którą szacuje się na poziomie 0,3 proc. m/m i 0,5 proc. m/m bez wolumenu samochodów, oraz
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!