Sentymenty utrudniają sprzedaż

Sentymenty utrudniają sprzedaż

Nie tylko obiektywne wady mieszkania mogą stanąć na przeszkodzie w jego sprzedaży. Trudności z doprowadzeniem do transakcji mogą wynikać z nadmiernego przywiązania właściciela do lokalu, który próbuje sprzedać.

Częstym problemem właścicieli wystawiających na sprzedaż swoje mieszkanie jest silny związek emocjonalny, który łączy ich ze sprzedawaną nieruchomością. Niejednokrotnie to właśnie w oferowanym lokalu dorastali, spędzali najpiękniejsze lata swego życia i z nim wiążą się również wspaniałe i mocno zakorzenione w pamięci wspomnienia z dzieciństwa. Takie przywiązanie do czterech kątów, w których tyle się wydarzyło, często stoi na przeszkodzie w nawiązaniu dobrej relacji z oglądającym mieszkanie klientem. Bywa dużą przeszkodą nie tylko w porozumieniu z potencjalnym kupcem, ale nawet w jego znalezieniu. Trudno bowiem nie tylko rozstać się z miejscem, z którym tak wiele nas łączy, ale także ciężko jest ustalić cenę, która zrekompensuje niewymierny koszt utraty więzi z przeszłością.

Podobny problem przy sprzedaży pojawia się wtedy, gdy właściciel włożył wiele czasu, środków i serca w zgodne z własnym gustem i potrzebami wykończenie mieszkania. Piękna i pożądana swego czasu boazeria, pełne bizantyjskiego przepychu zdobienia ścian i sufitów, czy może bardzo zadbana, ale kojarząca się z miniona epoką glazura – wszystko to nie budzi teraz podziwu. Przeciwnie – wywołuje grymas na twarzy potencjalnego kupca i skłania do szybkiej kalkulacji kosztów przyszłego remontu.

Wymienione powody skłaniają do zastanowienia się nad zasadnością samodzielnego poszukiwania klienta i osobistego prezentowania mieszkania. Nawet bowiem gdy stoi ono puste, bez jakichkolwiek pamiątek rzeczowych, to jednak wizyta w nim, widok z okna, charakterystyczna woń na klatce schodowej, czy choćby dźwięk wydawany przez klucz przekręcany w zamku mogą przywoływać wspomnienia przysłaniające główny cel – doprowadzenie do transakcji. – W takich sytuacjach sprzedaż mieszkania najlepiej powierzyć doświadczonemu, profesjonalnemu pośrednikowi – radzi Marcin Drogomirecki z portalu nieruchomości Domy.pl. – Do zadań pośrednika należeć będzie prezentowanie lokalu, przekonywanie klientów o jego zaletach i negocjowanie ostatecznej ceny. Bez sentymentów, bez ciążącego bagażu wspomnień – obiektywnie, rzeczowo i konkretnie – dodaje Drogomirecki.

Źródło: portal nieruchomości Domy.pl

Previous W kwietniu największe straty przyniosły fundusze złota
Next Cała kasa w akcje

Może to Ci się spodoba

Nieruchomości 0 Comments

MdM: wnioski na ten rok tylko do 19 grudnia

Listopadowa sprzedaż kredytów z rządową dopłatą w ramach programu Mieszkanie dla Młodych była podobna do październikowej. Wygląda na to, że w całym roku wykorzystanie zostanie niewiele ponad jedna trzecia pieniędzy

Nieruchomości 0 Comments

Cienka granica między mieszkaniem a biurem

Na pierwszy rzut oka rynek mieszkaniowy i rynek biurowy to dwa zupełnie inne obszary rządzące się swoimi prawami. Tymczasem granica między nimi bywa mocno zatarta. Za jeden z segmentów rynku

Nieruchomości 0 Comments

Warszawa na tle Europy – Europejski Rynek Biurowy 2013

Analiza warszawskiego rynku biurowego, przeprowadzona przez BNP Paribas Real Estate, potwierdza przypuszczenia ekspertów – rok 2013 będzie rekordowy pod względem oddanej powierzchni biurowej. Raport Europejski Rynek Biurowy pokazuje również, że

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź