Innowacja białostockiej firmy wypromuje Polskę na świecie

Innowacja białostockiej firmy wypromuje Polskę na świecie

30 czerwca w Pałacu Lubomirskich w Warszawie odbędzie się oficjalna premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, które celem jest promocja Polski na arenie międzynarodowej. Zaawansowana technologicznie platforma internetowa jest pierwszym tego typu narzędziem na świecie, stanowiącym połączenie: bazy danych, firm, inwestycji i atrakcji turystycznych z aplikacją, umożliwiającą organizację „wirtualnych imprez targowych”. Jest to szansa dla Polski na nowe rynki zbytu, ich dywersyfikację i rozwój.

Patroni projektu i oficjalnej prezentacji: Krajowa Izba Gospodarcza, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich, Marszałek Województwa Podlaskiego, Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, Klaster Przemysłowy COP, Polish Market i TV AGRO.

– Wielu polskim przedsiębiorstwom udaje się podbijać rynki międzynarodowe, jednak nie wpływa to znacząco na postrzeganie polskiego potencjału gospodarczego jako całości za granicą . Głównym celem naszego przedsięwzięcia jest nie tylko pomoc rodzimym firmom w zdobyciu zagranicznych kontrahentów, ale wypromowanie marki „POLSKA” globalnie. Stąd też tytuł przedsięwzięcia „POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa” – wyjaśnia genezę projektu jego pomysłodawca Sebastian Sadowski-Romanov, właściciel firmy ITRO Sp. z o.o. – Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczanie, stworzyliśmy pierwszy na świecie portal do promocji całego kraju – dodaje.

„POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa” jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez firmę ITRO Sp. z o.o., która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców. – Przez 4 lata pracy w programie „Paszport do Eksportu” dostrzegliśmy ogromny potencjał eksportowy polskich przedsiębiorstw i zainteresowanie zagranicznych firm polskim rynkiem – mówi Sebastian Sadowski-Romanov.

BIZNES, INWESTYCJE, TURYSTYKA

POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa to zaawansowana technologicznie platforma internetowa, nad której powodzeniem pracował zespół wykwalifikowanych informatyków z całego kraju. Ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech „obszarów” Polski: Biznesu (dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną), Inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz Turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).

Proponowane przez nas rozwiązanie to szansa na uzyskanie efektu synergii poprzez połączenie wielu inicjatyw promocyjnych w jednym wspólnym miejscu.  To szansa na nowe rynki zbytu, ich dywersyfikację i rozwój. To szansa pokazania Polski w nowoczesny i innowacyjny sposób – krótko podsumowuje korzyści wynikające z projektu pomysłodawca.

POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa jest doskonałym rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych działań promocyjnych poprzez ich kumulację. Użytkownicy POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty firmom z całego świata, decydując, jakie informacje odwiedzający ich „stoisko” będą mogli znaleźć, w tym m.in. prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każdą inną informację jaką użytkownik stoiska na nim umieści.

Ponieważ dopiero startujemy z platformą, wszystkie firmy, które będą chciały z niej skorzystać, otrzymają bezpłatny, roczny abonament . Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny lub skontaktować się z nami e-mailowo lub telefonicznie – zachęca Sebastian Sadowski-Romanov.

STAWIAMY NA INTERNET

Internet jest dziś jedynym globalnym medium, dostępnym praktycznie na całym świecie dla większości populacji. Określając zasięg i efektywność przekazu marketingowego Internet jest najważniejszym medium informacyjnym. Dotarcie do takiej ilości użytkowników za pomocą innych mediów jest nieporównywalnie droższe.

Umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwala potencjalnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwia także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez sposobność rozmowy na „czacie” lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype. Tym, co może przekonać polskie przedsiębiorstwa i samorządy do skorzystania z tego nowatorskiego rozwiązania, jest przemyślana strategia promocji POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej we współpracy z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji (WPHiI), Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiZ) czy Krajową Izbą Gospodarczą (KIG). Pierwszym partnerem wspierającym naszą inicjatywę jest  Klaster Przemysłowy COP, którego firma ITRO jest członkiem.

Jedną z głównych cech, która wyróżnia nasze rozwiązanie od standardowych internetowych baz firm, jest kompleksowość. Stawiamy na interakcję użytkowników z odwiedzającymi wirtualne imprezy targowe, które będą organizowane przy okazji realnych imprez targowych, na których będzie prezentowana polska oferta poprzez tzw. stoiska narodowe. Nasza platforma ma za zadanie wypromować polską markę – dlatego też w tym celu i aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, zamierzamy ją popularyzować m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej– tłumaczy Sebastian Sadowski-Romanov.


ITRO STAWIA NA ROZWÓJ!

Kolejnym krokiem w rozwoju POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej będzie stworzenie platformy handlu zagranicznego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa transakcji we współpracy z instytucjami państwowymi, takimi jak Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE)– zapowiada właściciel firmy ITRO Sp. z o.o

Projekty jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Previous Inwestowanie z sukcesem – poradnik początkującego inwestora
Next Czy smartfony na pewno obniżają koszty w twojej firmie?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Rząd Szwajcarii rozważa przedłużenie wsparcia dla polskich organizacji pozarządowych i samorządowych

W ciągu pięciu lat w ramach Szwajcarskiego Grantu Blokowego przeznaczonego dla organizacji pozarządowych i samorządowych na lokalne inicjatywy trafiło przeszło 90 mln zł. Teraz prowadzone są rozmowy z rządem Szwajcarii na temat kontynuacji tego

Wiadomości 0 Comments

Skórzana tapicerka – jak o nią dbać?

Jeśli chodzi o tapicerkę ze skóry to może być ona elementem, który poprawi urok naszego samochodu, ale tylko i wyłącznie, gdy taka tapicerka będzie zadbana. Starajmy się wiec odpowiednio konserwować

Wiadomości 0 Comments

Rosną ceny polis komunikacyjnych OC

Prognozy branży ubezpieczeniowej wskazują, że w tym roku ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych mogą wzrosnąć od 20 do 30 proc. Podwyżki są podyktowane szeregiem czynników, m.in. ubiegłoroczną rekordową – ponad 1 mld