Dane makro nie pomagają peso
Normalizacja polityki monetarnej ze strony FED doprowadziła do silnej wyprzedaży aktywów z rynków wschodzących na początku roku, ale odpornością wyróżniała się Polska oraz Meksyk. Inne czynniki wpływały jednak na relatywną siłę PLN i MXN.
Polska jest zdecydowanie bardziej stabilną gospodarką, z dobrymi własnymi perspektywami wzrostu oraz głównego partnera handlowego (Niemcy). Oczekiwania dotyczące Meksyku napędza z kolei przeprowadzana reforma energetyczna, będąca jedną z wielu ambitnych reform z pakietu „Pacto de Mexico”. Odczyty makro niestety w ostatnich miesiącach zawodzą. W czwartym kwartale meksykańskie PKB urosło 0.7% rok do roku, gdzie za słaby odczyt odpowiadał nie tylko przemysł, ale także usługi. Ekonomiści zaczęli rewidować w dół swoje prognozy i oczekują przeciętnie zaledwie 1% wzrostu PKB w 2013 roku oraz około 3% w roku 2014.
W takim otoczeniu Banxico prawdopodobnie nie zdecyduje się na podwyżkę stóp w tym roku, czego jeszcze niedawno oczekiwał rynek.
Dodatkowym czynnikiem, który nie działa na korzyść peso jest zachowanie giganta Pemex kontrolowanego przez rząd. Okazuje się, iż otrzymywane dolary spółka nie sprzedaje bezpośrednio na rynku, a do banku centralnego. Przy niskim obecnie napływie USD netto, potencjał aprecjacyjny peso jest dodatkowo obniżany. Wydaje się zatem, iż rok 2014 może nie należeć do peso, jak wskazywało wielu strategów, a do polskiego złotego.
Z perspektywy technicznej, USDMXN zawęziło pasmo wahań, rysując średnioterminowy trójkąt. Wybicie z tej formacji może pozwolić parze ponownie powalczyć o tegoroczne szczyty. Najbliższe wsparcie wyznacza poziom 13.1790, a opór 13.4000.
Dominik Rożko, Zespół mForex, Dom Maklerski mBanku S.A
Może to Ci się spodoba
Rosną wydatki reklamowe branży modowej
Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły marki odzieżowe, a także producenci i dystrybutorzy
Dane dla całej strefy euro też słabe
Klasycznie ostatnią istotną publikacją w dniu pod znakiem PMI jest odczyt dla całej strefy euro. Jego wskazanie przeważnie idzie śladem danych z Niemiec, więc pokazywane liczby są słabe. Zaskakuje negatywnie
Młodzi konsumenci mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców
Najmłodsi przedstawiciele millenialsów oraz pokolenie Z, czyli osoby urodzone pod koniec lat 90. i na początku pierwszej dekady tego wieku to dla brandów atrakcyjna grupa docelowa. Mimo że często sami nie zarabiają i dysponują ograniczoną
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!