Ulotki reklamowe: o czym pamiętać?

Ulotki reklamowe: o czym pamiętać?

Mimo ogromnego rozwoju technologicznego, Internetu i nowoczesnych form docierania do klientów, ulotki reklamowe nadal cieszą się niemałą popularnością. Są świetnym nośnikiem reklamy. Sięgają po nie zarówno małe, jak i średnie firmy i zasięgu lokalnym. Dobrze przygotowana wizytówka daje naprawdę duże szanse na odniesienie sukcesu. Zobaczmy jednak o czym trzeba pamiętać, jeśli chcemy, aby nasza wizytówka była naprawdę dobra, a tym samym przyniosła efekty, na jakich nam zależy.

Określona grupa docelowa

Każdy produkt czy usługa kierowany jest do określonej grupy odbiorców. Jeżeli zależy nam na ich zainteresowaniu, musimy pamiętać o tym, aby mówić ich językiem. Jeśli usługi mają trafiać do mężczyzn, trzeba sięgać po język korzyści, jeśli do kobiet – zdecydowanie lepiej sprawdza się bardziej emocjonalny przekaz. Tyczy się to także ulotek, które muszą uwzględniać grono odbiorców. Jednocześnie nie można zapomnieć, że ulotki to nie tylko słowa, ale również kolory, kształt liter, wielkość czcionki. Wszystko to ma znaczenie. Inaczej będzie wyglądała ulotka adresowana do młodzieży, a inaczej ta, która ma trafić do seniorów.

Cel

Zanim zabierzemy się za projektowanie ulotki powinniśmy zastanowić się nad tym, jaki cel chcemy osiągnąć. W zależności od celu wyróżnia się ulotki:

-informacyjne;

-sprzedażowe;

-wizerunkowe.

Jeśli chodzi o ulotki informacje, to znajdziemy na nich wszystkie najważniejsze informacje dotyczące branży, w jakiej działa firma, oferowanych usług, a także adresu. Ulotki sprzedażowe dostarczają informacji o aktualnych akcjach promocyjnych, rabatach, a także usługach, które pojawiły się w ofercie. Ulotki wizerunkowe budują pozytywny wizerunek firmy.

Treść

Tekst jest najważniejszym elementem każdej ulotki. Bez niego ulotka nie ma w zasadzie żadnego znaczenie. Zanim jednak zredagujemy tekst na ulotkę powinniśmy pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad. Przede wszystkim tekst, który znajduje się na ulotce nie musi być zbyt długi. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do krótkich, zwięzłych informacji i niechętnie czytamy to, co jest długie. Jeśli ulotka będzie usiana tysiącem liter większość z nas nawet jej nie przeczyta. Wyrzucimy ją do pierwszego napotkanego kosza na śmieci. Ważne jest tak, aby treści znajdujące się na ulotce były poprawne językowo. Błędy ortograficzne, literówki, wulgaryzmy – wszystko to wpływa negatywnie na wizerunek firmy. Należy zadbać także o układ tekstu. Napisy trzeba rozmieścić tak, aby były czytelne, a jednocześnie by szybko można było zorientować się, czego dotyczy ulotka i jaki jest jej ogólny przekaz.

Grafika

To kolejny naprawdę istotny element każdej ulotki. Tło, kolor napisów, zdjęcia, rysunki – wszystko to wpływa na atrakcyjność wizualną ulotki. Jednocześnie trzeba pamiętać, że ulotka musi być przejrzysta. Dlatego tak ważne jest, aby zachować umiar i zdrowy rozsądek podczas jej projektowania.

Dobrze przygotowana ulotka to świetny sposób na reklamę własnej firmy. Ulotki nie kosztują dużo, a ich zasięg jest naprawdę bardzo dobry. Dlatego nie należy się ich obawiać.

Previous Polska w krótkim terminie nie powinna negatywnie odczuć wznowienia wojny handlowej między USA a Chinami
Next Tegoroczne zbiory owoców będą nawet o 30 proc. niższe niż zwykle. To odbije się na cenach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Smartfony Xiaomi serii Redmi

Xiaomi Redmi to ulubiona marka Polaków w świecie smartfonów. Jej popularność w pewnym momencie byłą tak wielka, że z wyjątkiem jedynie bardzo drogich flagowców, nie sprzedawało się praktycznie nic innego.

Wiadomości 0 Comments

Ponad 80 proc. firm na całym świecie chce przejść cyfrową transformację

Liczba przedsiębiorstw, które opracowały cyfrową strategię, wzrosła o połowę w ciągu ostatnich trzech lat. Cyfryzacja zmienia wszystkie branże: od handlu i finansów po sektor produkcyjny, a w ostatnich pięciu latach globalne wydatki na digitalizację

Wiadomości 0 Comments

Przez niższy wiek emerytalny coraz więcej osób będzie otrzymywać minimalne świadczenia

Obniżenie wieku emerytalnego, zaniżanie przewidywanej długości trwania życia czy zbyt hojnie przyznawane renty wdowom przyczyniają się do problemów w obecnym systemie emerytalnym – ocenia Aleksander Łaszek, główny ekonomista Fundacji FOR. Niski

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź