Ulotki reklamowe: o czym pamiętać?

Ulotki reklamowe: o czym pamiętać?

Mimo ogromnego rozwoju technologicznego, Internetu i nowoczesnych form docierania do klientów, ulotki reklamowe nadal cieszą się niemałą popularnością. Są świetnym nośnikiem reklamy. Sięgają po nie zarówno małe, jak i średnie firmy i zasięgu lokalnym. Dobrze przygotowana wizytówka daje naprawdę duże szanse na odniesienie sukcesu. Zobaczmy jednak o czym trzeba pamiętać, jeśli chcemy, aby nasza wizytówka była naprawdę dobra, a tym samym przyniosła efekty, na jakich nam zależy.

Określona grupa docelowa

Każdy produkt czy usługa kierowany jest do określonej grupy odbiorców. Jeżeli zależy nam na ich zainteresowaniu, musimy pamiętać o tym, aby mówić ich językiem. Jeśli usługi mają trafiać do mężczyzn, trzeba sięgać po język korzyści, jeśli do kobiet – zdecydowanie lepiej sprawdza się bardziej emocjonalny przekaz. Tyczy się to także ulotek, które muszą uwzględniać grono odbiorców. Jednocześnie nie można zapomnieć, że ulotki to nie tylko słowa, ale również kolory, kształt liter, wielkość czcionki. Wszystko to ma znaczenie. Inaczej będzie wyglądała ulotka adresowana do młodzieży, a inaczej ta, która ma trafić do seniorów.

Cel

Zanim zabierzemy się za projektowanie ulotki powinniśmy zastanowić się nad tym, jaki cel chcemy osiągnąć. W zależności od celu wyróżnia się ulotki:

-informacyjne;

-sprzedażowe;

-wizerunkowe.

Jeśli chodzi o ulotki informacje, to znajdziemy na nich wszystkie najważniejsze informacje dotyczące branży, w jakiej działa firma, oferowanych usług, a także adresu. Ulotki sprzedażowe dostarczają informacji o aktualnych akcjach promocyjnych, rabatach, a także usługach, które pojawiły się w ofercie. Ulotki wizerunkowe budują pozytywny wizerunek firmy.

Treść

Tekst jest najważniejszym elementem każdej ulotki. Bez niego ulotka nie ma w zasadzie żadnego znaczenie. Zanim jednak zredagujemy tekst na ulotkę powinniśmy pamiętać o przestrzeganiu kilku prostych zasad. Przede wszystkim tekst, który znajduje się na ulotce nie musi być zbyt długi. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do krótkich, zwięzłych informacji i niechętnie czytamy to, co jest długie. Jeśli ulotka będzie usiana tysiącem liter większość z nas nawet jej nie przeczyta. Wyrzucimy ją do pierwszego napotkanego kosza na śmieci. Ważne jest tak, aby treści znajdujące się na ulotce były poprawne językowo. Błędy ortograficzne, literówki, wulgaryzmy – wszystko to wpływa negatywnie na wizerunek firmy. Należy zadbać także o układ tekstu. Napisy trzeba rozmieścić tak, aby były czytelne, a jednocześnie by szybko można było zorientować się, czego dotyczy ulotka i jaki jest jej ogólny przekaz.

Grafika

To kolejny naprawdę istotny element każdej ulotki. Tło, kolor napisów, zdjęcia, rysunki – wszystko to wpływa na atrakcyjność wizualną ulotki. Jednocześnie trzeba pamiętać, że ulotka musi być przejrzysta. Dlatego tak ważne jest, aby zachować umiar i zdrowy rozsądek podczas jej projektowania.

Dobrze przygotowana ulotka to świetny sposób na reklamę własnej firmy. Ulotki nie kosztują dużo, a ich zasięg jest naprawdę bardzo dobry. Dlatego nie należy się ich obawiać.

Previous Polska w krótkim terminie nie powinna negatywnie odczuć wznowienia wojny handlowej między USA a Chinami
Next Tegoroczne zbiory owoców będą nawet o 30 proc. niższe niż zwykle. To odbije się na cenach

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zmieniają się oczekiwania użytkowników telefonii komórkowej

W ciągu ostatnich 20 lat telefonia diametralnie się zmieniła. Telefon jest teraz naszym oknem na świat, centrum zarządzania życiem, a samo wykonywanie połączeń tylko dodatkiem – przekonuje Adam Sawicki, prezes

Wiadomości 0 Comments

E faktura, czyli nowoczesny biznes

Faktura to jeden z podstawowych dokumentów, jakim posługują się przedsiębiorcy handlowi. Na jej podstawie dokonywane są transakcje zakupu i sprzedaży oraz płatności. W ostatnim czasie bardzo popularna stała się e

Wiadomości 0 Comments

Jutro wchodzi w życie nowa ustawa o kredycie hipotecznym. Wiele korzystnych zmian dla klientów

Od soboty obowiązywać zacznie znowelizowana ustawa o kredycie hipotecznym nakładająca na banki i pośredników kredytowych dodatkowe obowiązki związane z udzielaniem kredytu mieszkaniowego. Ich oferty mają być bardziej przejrzyste dla klienta. Instytucje finansowe będą też

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź