Superżywność w natarciu. Sprzedaż zdrowych produktów szybko rośnie, także w kategorii przekąsek

Polski rynek zdrowej żywności dynamicznie rośnie i według prognoz jego wartość może przekroczyć w tym roku 1 mld zł. Jednym z segmentów korzystających na tym trendzie jest superżywność, czyli produkty zawierające większe ilości składników odżywczych. Rosnące zainteresowanie tego typu produktami zachęca producentów żywności do wchodzenia w kolejne segmenty rynku. Purella Food chce w tym roku przekonać Polaków, zwłaszcza najmłodszych, do zdrowych przekąsek.

Analizujemy rynek pod kątem przekąsek, szczególnie dla dzieci w wieku szkolnym, ponieważ zamierzamy w tym roku we wrześniu wprowadzić do sprzedaży nową linię produktów. Dziś ten obszar rynku jest wart ok. 1 mld zł, ale jest to głównie rynek słodyczy i słonych przekąsek. My interesujemy się segmentem zdrowym, który jest bardzo słabo monitorowany. Tak naprawdę jesteśmy na początku rozwoju tego rynku w Polsce, ale w Europie jest on wart około miliarda euro – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Czerwiński, członek zarządu firmy Purella Food.

Jak wynika z badania IQS, 42 proc. przekąsek stanowią słodycze. Najczęściej kupujemy je sobie sami, w 30 proc. są to zakupy impulsowe. Chętnie sięgamy po ciastka (12 proc.), czekolady (9 proc.), batony i wafle (6 proc.). Po warzywa i owoce w ramach przekąski sięga 26 proc. ankietowanych.

Ubiegłoroczne badania firmy Nielsen wskazały, że segment zdrowych przekąsek, czyli m.in. batonów musli, wafli ryżowych, chrupkiego pieczywa, suszonych owoców i niesolonych orzechów i ziaren, stanowi wciąż niewielką część całej kategorii, ale dynamicznie rośnie. Firm ocenia, że w ubiegłym roku wartość tego segmentu mogła przekroczyć 1,2 mld zł.

– Perspektywy segmentu przekąsek dla dzieci są niezłe – przekonuje Michał Czerwiński. – O zakupach rodzinnych, szczególnie produktów dla dzieci, decydują mamy. Pytane o istotne dla nich cechy przekąsek coraz częściej wskazują na skład surowcowy. Kilka lat temu w ogóle nie był on istotny. Ważne były opakowanie oraz smak.

Jak podkreśla, dziś segment zdrowych przekąsek to przede wszystkim batony.

– W Europie konsumenci sięgają po inne formaty. My też w tym kierunku idziemy: 15 marca wprowadzamy na rynek do sieci drogerii Rossmann nowe produkty pod nazwą Cubes, czyli zdrowe kostki – zapowiada Marek Czerwiński.

Polski sektor zdrowej żywności w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej i USA jest jednak wciąż mały i nienasycony, choć znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju (o ok. 20 proc. rocznie). Według Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba producentów takich wyrobów zwiększyła się o 576 proc.,  zaś zakładów przetwórstwa – o 780 proc. Na krajowym rynku działa około 200 firm zajmujących się dystrybucją tego rodzaju produktów oraz około 800 niezależnych sklepów specjalistycznych. Szacuje się, że w tym roku wartość rynku przekroczy 1 mld zł.

Purella Food jest producentem przekąsek na bazie chlorelli, mikroskopijnej wielkości glonu występującego w wodach słodkich, określanego jako multiwitamina natury. Alga ta zaliczana jest do grupy tzw. superfood, czyli żywności zawierającej w swoim składzie cenne dla ludzkiego organizmu składniki. To ponad 70 składników mineralnych, witamin oraz pierwiastków. Chlorella stosowana jest szeroko w przemyśle farmaceutyczny.

Purella Food to założony 1,5 roku temu start-up. Obroty firmy w tym czasie wyniosły około 2 mln zł, w tym roku mają być dwa razy wyższe. Pięcioletnia strategia przedsiębiorstwa zakłada osiągnięcie przychodów w wysokości 50 mln zł (także dzięki akwizycjom). Długofalowym celem firmy jest zajęcie pozycji lidera krajowej branży produkcji zdrowych wyrobów spożywczych.

Previous Rekordowy rok dla inwestycji zagranicznych
Next Topnieją oszczędności Polaków i zmniejsza się siła nabywcza

Może to Ci się spodoba

Komentarze rynkowe 0 Comments

Komentarz PLN: Nastroje wokół PLN pozostają pozytywne

Poranny, poniedziałkowy handel na rynku złotego przynosi stabilizację po zmiennej końcówce poprzedniego tygodnia. Złoty wyceniany jest następująco: 4,1550 PLN za euro, 3,3845 PLN wobec dolara amerykańskiego oraz 3,4553 PLN względem

Komentarze rynkowe 0 Comments

Zaskakująco niska inflacja, złoty w dół

W kwietniu 2014 roku inflacja liczona rok do roku wyniosła w 0,3 procent rok do roku wobec 0,7 procent w marcu, poinformował Główny Urząd Statystyczny (GUS). Uczestnicy obrotu ankietowani przez

Komentarze rynkowe 0 Comments

Złoty z większymi szansami na wzrost – Komentarz do rynku złotego

Zaskakująco lepsze dane nt. chińskiego indeksu PMI dla przemysłu liczonego przez Markit/HSBC, które poznaliśmy we wtorek w nocy, zdjęły pewien nawis ryzyka z rynków wschodzących. Wskaźnik odbił do 50,5 pkt.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź