Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt audio

Wartość rynku elektroniki użytkowej w Polsce szacuje się na 10 mld zł. W tym są również wydatki Polaków na specjalistyczny sprzęt audio, które z roku na rok rosną. Producenci zestawów oraz obudów głośnikowych notują coraz lepsze wyniki. Firma Pylon Audio sprzedała w ubiegłym roku łącznie ponad 1,4 tys. zestawów głośnikowych, ok. 50 proc. więcej niż rok wcześniej.

Rynek audio jest podobny do rynku Harleya-Davidsona. Jest bardzo sprecyzowany, dla konkretnej grupy ludzi. W Polsce rynek elektroniki użytkowej to przynajmniej 10 mld zł. Ile z tego należy wprost do zestawów głośnikowych, trudno jest oszacować. W Polsce są jeszcze trzy firmy, z którymi współpracujemy, ale siłą rzeczy również konkurujemy – mówi agencji Newseria Biznes Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący rady nadzorczej spółki Pylon, polskiego producenta wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych.

Z analizy firmy PMR „Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015–2020” wynika, że rynek wart jest ok. 23 mld zł. Choć oznacza to niewielki wzrost względem 2014 roku, to Polacy wydają coraz więcej na dobrej jakości sprzęt. Jak wskazuje Rubeńczyk, to trend, który można zaobserwować w większości krajów europejskich.

Im więcej jest pieniędzy na dobra luksusowe, tym więcej funduszy przeznaczanych jest na sprzęt audio. Prognozujemy, że w całej Unii Europejskiej wydatki na ten cel będą rosły o 5–7 proc. rocznie. Średnie wydatki na cele reprezentacyjne to 2 tys. euro, w tym również na sprzęt audio – ocenia Mikołaj Rubeńczyk.

Według firmy KPMG rynek elektroniki domowej jest jednym z segmentów wycenianego na ponad 14 mld zł rynku dóbr luksusowych. Analitycy oceniają, że w 2015 roku wartość tej kategorii wyniosła 183 mln zł, a w 2018 roku wzrośnie o 15 proc., do 211 mln zł. Zgodnie z raportem „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” w 2015 roku liczba zamożnych i bogatych Polaków sięgnęła 970 tys., a ich dochody netto wyniosły 155 mld zł.

Jak podkreśla Rubeńczyk, wielkość wydatków Polaków na sprzęt audio nie różni się znacząco od wydatków konsumentów w UE.

Sprzęt audio klasy Pylon to koszt od 2 tys. do 7 tys. zł, i jest na to nieustająco zbyt. Kwartał do kwartału spółka wykazuje mniej więcej 30–40-proc. wzrost sprzedaży swoich produktów, w tym tych droższych – podkreśla Rubeńczyk.

W ubiegłym roku Pylon odnotował rekordowe wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży wzrosły z 1,44 do 2,29 mln zł. Producent sprzedał łącznie 1455 zestawów głośnikowych. Dla porównania w 2014 roku było ich 957. Jak wskazuje przedstawiciel firmy, dobre wyniki sprzedaży w dużej mierze zależą od rozpoznawalności firmy na rynku.

Dlatego naszym celem jest, aby każdy Polak, niekoniecznie tylko ten, który kupuje sprzęt audio, wiedział, czym jest Pylon Audio. Wydaje mi się, że docelowym poziomem będzie 15 proc. rynku, to jednak praca na kolejne lata – zapowiada Mikołaj Rubeńczyk.

Pylon jest obecny na polskim rynku od 2011 roku, a od ubiegłego roku również w Norwegii. W tym roku spółka rozpoczęła rozwój struktur w Niemczech, zapowiada też ekspansję w stronę innych niemieckojęzycznych państw, takich jak Austria i część Szwajcarii.

Previous Co dziesiąty pracownik tymczasowy zostaje zatrudniony na etat
Next W ubiegłym roku upadło 750 firm

Może to Ci się spodoba

Rynek finansowy 0 Comments

Rodzice i dziadkowie nagradzają za oceny gotówką. To uczy dzieci oszczędzania

Za dobre oceny w szkole nagradzanych jest 77 proc. uczniów. Najpopularniejszą nagrodą nie jest sprzęt elektroniczny, modne ubrania czy wyjazd, ale gotówka – wynika z badania IPSOS „Finanse rodzinne 2016”. Zdaniem ekspertów z Profi

Rynek finansowy 0 Comments

W tym roku 45 proc. podatników rozliczy się przez internet

Resort finansów spodziewa się, że w tym roku do fiskusa wpłynie nawet 8 milionów elektronicznych PIT-ów za 2015 roku. Badanie KPMG wskazuje, że tę drogę wybierze 45 proc. Polaków. Rośnie też

Rynek finansowy 0 Comments

Od maja firmy zyskały dostęp do pierwszych 670 mln zł w ramach Planu Inwestycyjnego dla Europy

Na kilka dni przed obchodzonym 9 maja Dniem Europy uruchomiono w Polsce dostęp do pierwszych tanich pożyczek dla przedsiębiorców na pobudzenie innowacyjnych inwestycji w ramach planu Junckera. Plan ten zakłada, że w całej Unii

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź