Jeden z największych banków na świecie uruchamia w Polsce globalne centrum usług

Blisko 750 pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza zatrudnić w Polsce Standard Chartered, jedna z największych instytucji bankowych na świecie, która w tym roku weszła na polski rynek. Brytyjski bank utworzył w Warszawie jedyne globalne centrum usług zlokalizowane poza Azją. Będzie świadczyć usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, zapobiegania przestępczości finansowej oraz HR.

– Polska będzie hubem usługowym wspierającym naszą działalność na zachodniej półkuli. Większość naszych istniejących już hubów znajduje się we wschodniej strefie czasowej, Polska jest najdalej wysuniętym na zachód przyczółkiem. Mamy nadzieję, że stanie się centrum wynajdywania talentów i wsparciem dla rozwoju naszych aktywności w Europie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Rowena Everson, dyrektor zarządzająca Standard Chartered Global Business Services.

Standard Chartered to jedna z największych instytucji bankowych na świecie, która może się poszczycić 150-letnią historią i obecnością na 60 zagranicznych rynkach. Na całym świecie zatrudnia przeszło 86 tys. pracowników pochodzących ze 125 krajów. W połowie roku firma ogłosiła, że zamierza wejść na polski rynek i zatrudniła pierwszych pracowników w nowo utworzonym globalnym centrum usług. W tej chwili brytyjski bank zatrudnia w nim ponad 80 specjalistów, a do końca tego roku zatrudnienie ma niemal ulec podwojeniu i wzrosnąć do 150 osób. Warszawski hub Standard Chartered to pierwsze i jedyne globalne centrum usług banku zlokalizowane poza Azją.

– Nasz hub w Polsce będzie głównym, który wesprze działalność firmy w Europie i obu Amerykach. Przywiązujemy do niego ogromną wagę. Już w tej chwili rozrasta się on dość dynamicznie. Docelowo planujemy zatrudnić w nim ok. 750 pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat. Chcemy się angażować w szereg specyficznych rodzajów działalności, takich jak przeciwdziałanie cyberprzestępstwom i przestępstwom finansowym, szukanie nowych talentów, wspieranie operacji bankowych oraz pomoc w rozwijaniu innych hubów – wymienia Rowena Everson.

Warszawskie centrum Global Business Services (GBS) będzie świadczyć na rzecz innych spółek z grupy, m.in. usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, zapobiegania przestępczości finansowej oraz HR, ponieważ w jego strukturach powstanie centrum rekrutacji talentów na Europę, USA, Bliski Wschód i Afrykę. Warszawa to szósty na świecie i zarazem jedyny w Europie hub Standard Chartered, który będzie się specjalizować w zaawansowanych procesach.

– Z punktu widzenia HR-u planujemy rozprzestrzenić naszą działalność nie tylko na Polskę, lecz także na Europę Zachodnią. Dlatego biuro w Polsce i tutejszy dział rekrutacji będzie elementem naszej strategii pozyskiwania pracowników na inne rynki zachodnie – mówi Rowena Everson.

Szczególnie istotny będzie też segment zapobiegania cyberprzestępstwom.

– Planujemy w Polsce lokalizację naszego Global Head of Malware, więc znaczenie funkcji cyberbezpieczeństwa będzie duże. W dzisiejszym świecie jest to element, którego nie możemy pomijać. Ten dział się rozrasta – zarówno w kwestii bezpieczeństwa, jak i cybernadzoru – mówi dyrektor zarządzająca GBS. – Znam kilku szefów dużych firm, którzy także w tej chwili lokują swoje środki i zasoby w Polsce w tej dziedzinie. Umiejscowienie w Warszawie będzie niezmiernie perspektywiczne i mamy nadzieję na dalszy, dynamiczny rozwój.

Jak podkreśla, głównym czynnikiem, który przyciągnął Standard Chartered do Polski, jest tutejsza baza talentów i dobrze wykształcone kadry IT, finansowe i prawnicze oraz rosnące PKB. Dzięki nim Warszawa wygrała z innymi lokalizacjami branymi pod uwagę, m.in. Budapesztem i Dublinem. Docelowo centrum Standard Chartered ulokuje się w budynku The Warsaw Hub, budowanym przez Ghelamco przy Rondzie Daszyńskiego.

Previous Krótkoterminowy wynajem aut coraz bardziej opłacalny dla firm
Next W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej

Może to Ci się spodoba

Rynek finansowy 0 Comments

Polskie banki dobrze sobie radzą na tle europejskich. Muszą jednak szukać dalszych oszczędności

Banki działające w Polsce są beneficjentami dobrej sytuacji w gospodarce, ale szukanie oszczędności będzie w kolejnych latach jednym z największych wyzwań stojących przed nimi – wskazują eksperci A.T. Kearney. W ubiegłym roku w sektorze koszty

Rynek finansowy 0 Comments

Internet najczęstszym doradcą przy podejmowaniu decyzji finansowych

Dla ponad 60 proc. Polaków internet to podstawowe źródło informacji o produktach i usługach finansowych. Dopiero na drugim miejscu znajdują się rekomendacje rodziny i znajomych oraz porady doradców finansowych. Polacy są dość ostrożni w swoich decyzjach.

Rynek finansowy 0 Comments

Firmy ubezpieczają się już nie tylko od zalania i powodzi

Rośnie zapotrzebowanie na ubezpieczenia majątkowe ze strony małych i średnich przedsiębiorstw. Standardowe polisy obejmują takie ryzyka jak powódź, ogień czy zalanie. Coraz częściej firmy sięgają jednak po wariant all risk, który

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź