Jak kupować biżuterię?

Jak kupować biżuterię?

Kupowanie biżuterii to doskonały sposób na zrobienie komuś prezentu lub inwestowanie pieniędzy. Złota biżuteria i ekskluzywne wyroby ze szlachetnymi kamieniami nie tracą bowiem na wartości mimo upływu lat.

Podstawa zakupów

W drogiej, złożonej i ekskluzywnej biżuterii to właśnie dzieło i marka mogą stanowić większość ceny. Kamienie szlachetne bez certyfikatów mogą być bardzo tanie – chyba że są to oczywiście naturalne klejnoty lub duże diamenty najwyższej jakości. Bardziej odpowiednią cenę można uzyskać w sklepie z używanymi rzeczami oraz w lombardach, gdzie są wykwalifikowani rzeczoznawcy. Wielu kupujących szuka biżuterii z określonym klejnotem. Tym samym na widok słowa „granat” lub „turkus” na etykiecie produktu, natychmiast wyobrażamy sobie minerał który został wydobyty z ziemi, a następne przetworzony, wycięty i włożony w pierścień. Jednak w praktyce większość kamieni przechodzi dodatkowe etapy przetwarzania, zwane „uszlachetnianiem”. Najczęściej jest to ogrzewanie lub promieniowanie, w wyniku czego kolor kamienia może radykalnie zmienić lub zintensyfikować. Na przykład eksperci szacują ilość imitacji turkusu na rynku od 80 do 95%. Wiele kamieni wchodzących do sprzedaży detalicznej nie jest naturalnych tylko „syntetyzowanych”. Na etykiecie nie ma informacji o tym, jak kamień został „ulepszony”. Niestety najlepszym wyznacznikiem jest tutaj cena biżuterii.

Jak kupować?

Przed zakupem należy zapytać sprzedawców o rabaty. Aktywna polityka marketingowa jest integralną częścią branży jubilerskiej, dlatego w sklepach odbywa się prawie każdy rodzaj promocji. Zwykle sami sprzedawcy informują o tym kupujących bez przypomnienia, ale jeśli nic nie powiedzieli, zapytaj.

Prawie wszystkie sklepy zajmujące się sprzedażą biżuterii i złota po pierwszym zakupie zapewniają klientowi dodatkowe karty rabatowe. Niektóre mają zniżkę na pierwszy zakup. Skontaktuj się z konsultantami (zwłaszcza jeśli zamierzasz kupić kilka biżuterii) – bardziej opłacalne może być najpierw kupienie niedrogiego produktu, zdobycie karty, a dopiero potem kupienie drugiej. Uważnie przeczytaj nazwę kamienia na metce i sprawdź ze sprzedawcą, co wie o pochodzeniu i naturze kamienia. Na podstawie tych informacji wyciągnij wnioski na temat właściwości wkładki i tego, jak bardzo ci odpowiadają. Na przykład kamień syntetyczny (w 100% kopiujący strukturę naturalnego kryształu) będzie wyglądał zupełnie jak naturalny, ale nie będzie w nim obcych wtrąceń i innych niedoskonałości. Szczególną uwagę należy zwrócić na przypadki, w których cenny kamień jest podejrzanie tani. Na przykład obok nazwy kamienia może pojawić się indeks dolny „cz” (granat cz i tym podobne). Taki postscriptum oznacza, że jest to zwykła barwiona cyrkonia. Metale (zwłaszcza stopy srebra ze względu na ich naturalną skłonność do interakcji ze środowiskiem zewnętrznym) pokryte są innymi, bardziej stabilnymi metalami. Powłoki są również wykonywane w celu nadania produktowi pożądanych właściwości i odcieni. Przykładami takich powłok są złocenie, srebrzenie, rod lub utlenianie. W takim przypadku pierwszą rzeczą, którą musisz dowiedzieć się o takim produkcie, jest grubość powłoki. Może wynosić od 2 do 15 mikronów, w zależności od zastosowanego metalu.

Previous Jak kupić złoto inwestycyjne?
Next Czym są chillery?

Może to Ci się spodoba

Inwestowanie 0 Comments

Pracodawcy powinni postawić na budowanie relacji z pracownikami

Świadomość potrzeb pracownika i zbudowanie z nim pełnej relacji to klucz do sukcesu firmy – przekonuje dr Mateusz Grzesiak, psycholog biznesu. Szczęście pracownika przekłada się na jego produktywność i kreatywność. Z badań wynika,

Inwestowanie 0 Comments

Spada widoczność reklam w polskim internecie

Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że

Inwestowanie 0 Comments

Technologie informatyczne – niedoceniany potencjał

Firmy, które inwestują w technologie informatyczne nastawione są na rozwój, wzrost kompetencji, ekspansję nie tylko na rynku krajowym, ale i zagranicznym, osiągają lepsze wyniki finansowe. Mimo to polskie przedsiębiorstwa nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź