Jak dobrać odpowiedni fotel?

Jak dobrać odpowiedni fotel?

Jak wybrać odpowiednie krzesło biurowe – to pytanie zadaje wielu przedsiębiorców, którzy chcą, aby ich pracownicy pracowali wydajnie i wydajnie przez 8 godzin dziennie, nawet bez oznak zmęczenia. Wygoda, komfort, wysoka niezawodność konstrukcji, korzyści zdrowotne – nie jest to pełna lista czynników wpływających na właściwy wybór fotela. 

Trwała konstrukcja dla wygody i funkcjonalności

W biurze każdy przedmiot powinien mieć swoje miejsce i musi zostać tak dobrany aby ułatwiać pracę pracownikom. Nieważne czy są to spinacze, skoroszyt czy komputer osobisty. Jego przeznaczeniem jest zmaksymalizowanie efektu pracy. Nie inaczej jest z krzesłami i fotelami w buyrze.

Konstrukcja krzesła dla każdego pracownika biurowego musi być starannie zaprojektowana przez doświadczonych inżynierów, aby osiągnąć wysoką wytrzymałość, niezawodność i trwałość. Warunkiem wstępnym jest obecność pięcioramiennego wspornika dla bezpieczeństwa użytkownika. Brak podłokietników może powodować zmęczenie nawet u najbardziej odpornego pracownika. Mechanizmy regulacyjne powinny znajdować się pod ręką, aby zmienić wysokość fotela lub oparcia bez zmiany pozycji ciała. W razie potrzeby można zastosować mechanizm regulacji wysokości i kąta podłokietników. Warunkiem jest płynność i dokładność regulacji. Projekt krzesła dla menedżerów średniego i wyższego szczebla powinien odpowiadać anatomii ludzkiego ciała. W tym celu przewidziana jest rama z rolką pod ugięciem lędźwiowym, okrągłe siedzisko i gruba warstwa piankowej gumy na krawędziach siedziska.

Ergonomiczne, regulowane oparcie

Oparcie krzesła biurowego powinno znajdować się pod kątem nieco większym niż 90 stopni, aby zapobiec zmęczeniu kręgosłupa lędźwiowego. Ponadto oparcie krzesła dla menedżerów średniego i wyższego szczebla można regulować o kąt nachylenia, aby uzyskać maksymalny relaks w krótkich chwilach odpoczynku. Obecnie spada popularność krzeseł biurowych wykonanych z drewna, a fotele z metalową ramą i tapicerką z prawdziwej lub sztucznej skóry zyskują coraz większą popularność. Najbardziej miękkie krzesła dla starszych menedżerów mają większą grubość podłogi i sprężyny o wysokim współczynniku elastyczności. Dla jeszcze większej ergonomii i maksymalnego komfortu powierzchnia siedzenia jest gładka, a jej kształt jest zaokrąglony. Najlepsi producenci krzeseł biurowych dbają o zdrowie swoich klientów. Dlatego tapicerka ich krzeseł ma specjalny materiał, który eliminuje możliwe negatywne skutki.

Podłokietniki w celu zmniejszenia stresu

W przypadku standardowego pięciodniowego, ośmiogodzinnego dnia pracy, osoby siedzące codziennie w biurze mogą czuć się nieco zmęczeni. Aby temu zapobiec, wszystkie krzesła biurowe są wyposażone w podłokietniki, które zapewniają wygodną pozycję dłoni i większy komfort. Najlepsze siedzenia mają podłokietniki tapicerowane z tego samego materiału co oparcie i siedzisko. Każdy mechanizm krzeseł biurowych musi spełniać normy jakości, przetestowane pod kątem trwałości i niezawodności, aby uniknąć wypadków. Główne mechanizmy krzesła biurowego to wysokość siedziska i oparcie, podłokietniki, mechanizm wahadłowy. W tym przypadku oś mechanizmu wahadłowego jest wykonywana z niewielkim przesunięciem, aby zapewnić bardziej komfortowe i bezpieczne wychylenie. Najlepsze modele krzeseł biurowych mają zintegrowany półautomatyczny mechanizm, który dostosowuje kształt krzesła do pozycji użytkownika.

Więcej…

Previous Jak wybrać odpowiedni fotel do biura?
Next Zalety i wady druku cyfrowego

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Nowy gracz w czołówce leasingodawców w Polsce i Europie Środkowej

Połączenie Idea Leasing z Getin Leasing oznacza, że na polskim rynku powstał drugi co do wielkości gracz w Polsce. Celem nowego podmiotu, Idea Getin Leasing, jest umocnienie pozycji pod względem wartości i liczby

Wiadomości 0 Comments

Kobiety wciąż mniejszością w kadrze zarządzającej

Dysproporcja między kobietami i mężczyznami na stanowiskach kierowniczych to zjawisko powszechne. Brak równowagi płci widoczny jest szczególnie w firmach technologicznych, gdzie średni poziom zatrudnienia pań wynosi około 27 proc. W sektorze teleinformatycznym

Wiadomości 0 Comments

Coraz lepsze wyniki polskiego rynku lotniczego. Rośnie liczba pasażerów lotów międzynarodowych i czarterowych

Choć statystyczny Polak lata mniej niż Europejczyk, polski rynek przewozów lotniczych dynamicznie rośnie. W I kwartale 2017 roku polskie porty lotnicze obsłużyły 7,5 mln pasażerów, czyli o 17 proc. więcej niż rok

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź